2011年5月30日 星期一

貪多嚼不爛

<大唐雙龍傳>係其中一部我幾鐘意睇既書..(應該睇左6,7次吧~)

依家當然睇得出這部作品的不足之處..

但無可否認的是,這部小說是非常不錯的作品~

黃易先生的幾部作品可是我的favourite呢~

係此書中有一個天才叫做魯妙子..

佢既一番話都令我有一些反思..

 

 徐子陵抵達魯妙子小樓時,這天下第一巧匠正傲立小樓外崖沿處,似在緬懷舊事,臉上露出傷感的神色。

徐小陵來到他身后請安問好,魯妙子像是對寇仲沒有隨他一道來毫不在意,領他進入小樓下層的廳堂,坐好后道:"江湖中人雖推崇我為天下第一巧匠,以為我無所不曉,無所不能,這只是一個誤會。"徐子陵衷心道:"先生確是小子生平所遇人中,最見多識廣的人,我們依先生指點弄出來的燻魚和香酥脆,便……"

魯妙子打斷他道:"可恨這正就是我的缺點,凡事都有興趣,任何事都可惹起好奇心,以有限的生命,去追求無限的知識。假若我能專志武道,雖未必能勝過那妖婦,至少可全身而退,多活上十年八載。"旋又露出一絲笑意道:"話又得說回來,若非我博通醫學和食療養生之道,三十年前早該死了,今天亦難和子陵你同席夜話。"徐子陵深切感受到他矛盾的心情,卻找不到可說的話。

魯妙子道:"自十二歲離鄉,直到五十歲,我從沒有一刻不是過着流浪的生活,只有不斷的變化和刺激,才使我享受到生命的姿釆。到三十年前慘敗于祝玉妍手上,才安定下來,雖仍不時周游四方,但心境已大不相同,對所學中較感興趣的技藝,特別下功夫深入鑽研,最后竟得到一個意想不到的發現。"徐子陵好奇心大起,忍不住問道:"這發現定是非同小可哩!"魯妙子露出一個意味着"連你這淡薄無求的小子也動心了"的會心微笑,卻不直接說出答案,岔往別處道:"這三十年來乃能使我醉心鑽研的就只有園林、建築、機關、兵器、曆史、地理和術數七方面的學問。"徐子陵倒抽一口涼氣道:"這任何一方面的學問,也可令人窮畢生的精力去鑽研學習,先生卻是兼修並顧,嘿!真教人難以相信。"魯妙子苦笑道:"這叫死性不改,但若非我受內傷所累,說不定會專志武道,好和那妖婦來個同歸于盡。"眼中射出緬懷的神色,長長叮出一口氣道:"不過園林和建築之學,本非老夫鐘情的物事,只因輸了一槃棋給青雅,才被迫得要履行賭約,為這里建園造林,設計樓閣。"

 

我在想,到底我算唔算同佢一樣?

由小時候開始,我已經對好多事物有興趣..所以好鐘意睇書..

音樂,軍事,歷史,信仰商業,科技,政治..

這幾項可算是我咁多年黎比較花時間的課題..

 

1.音樂:

好細個有學彈琴..不過後來放棄左..

依家又心思思想學番..

 

2.軍事:

中學時開始有興趣留意..無論係古代定近代的軍事發展,都係我既興趣.

軍事史,各樣兵器,戰略思想,等等..我都有涉獵過..

我唔鐘意"讀"物理,但係會為左了解戰機而睇少少流體力學@@

 

3.歷史:

主要留意中國歷史&西方的發展史..

西史:由dark age到依家,都有了解下咁..

中史:先秦到近代,咩都睇下..

呢樣興趣可以話同軍事係twins..

通常係睇一樣,就會睇埋另一樣..

個時好鐘意捉住D老師問長問短..

唔知佢地係咪頂我唔順呢,哈哈~

 

4.信仰:

呢個,冇都唔睇啦,對吧.

個時為左重拾失落了的信仰..

於是開始睇唔同既信仰書籍/聽講座/上課程..

又係跌左入去出唔番黎@@

 

5.商業:

中六個時無啦啦有興趣了解下..

管理學,創業,Marketing,HRM..到依家都係放唔低...

唔知係咪比爸爸影響呢,XD

 

6.科技:

呢個係呢兩年既新興趣..

話說我之前想換電話.於是上左D網站搵資料..

點知睇睇下就...繼續睇落去..@@

主要留意3C產品..即係:電腦(Computer)、通訊(Communication)和消費電子(Consumer Electronic)

 

7.政治:

軍事是政治的延續..

而政治,就係眾人之事..所以點都要知下既..

依家主要留意香港..

都有留意下世界既. 對地緣政治比較有興趣

 

最近不禁在想..是否應該考慮專心在其中一兩項事物上?

莊子說:「吾生也有涯,而知也無涯,以有涯隨無涯,殆矣;而已為知者,殆而已矣。」(內篇‧養生主,第一句)

這個「知」字,書上解作「願望」,上半句譯作白話為:「我們的生命有窮盡,而願望沒有止境,欲以有限的生命元成無限的願望,怎能不疲困呢?」

 

自己涉獵左咁多樣野..

其實都幾難深入研習/理解當中的課題..

例如冷戰史,教義神學,政治制度等..

每一樣都需要花數不盡的時間去了解..

我這個凡夫俗子又豈能在短暫的生命中做到咁多野?

 

我目前既境況應該係: 夠博,但不夠專.

冇錯係咩都知一點..但一面對真正既專家,就會被比下去..

之前我係用時間換取內容..先睇到咁多野..

但係好明顯的係..將來我擁有既時間會開始唔夠用..

唔可以好似以前咁..

但係想睇既野..冇少到,反而仲多左..=.='

 

不過...我應該揀邊樣係專精?

我對樣樣都有興趣..唔想放棄任何一樣..

真係好難下決定呢..

 

沒有留言:

張貼留言

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...