2011年6月29日 星期三

Institutionalized 2



上次提到,當人不得不依靠制度而生存,
制度便會成為堅不可摧的一面高牆..
我即時諗起村上春樹先生在領取耶路撒冷文學獎時的演說:
「若要在高聳的堅牆與以卵擊石的雞蛋之間作選擇,我永遠會選擇站在雞蛋那一邊。」
是的。不管那高牆多麼的正當,那雞蛋多麼的咎由自取,我總是會站在雞蛋那一邊。就讓其他人來決定是非,或許時間或是歷史會下判斷。但若一個小說家選擇寫出站在高牆那一方的作品,不論他有任何理由,這作品的價值何在?
這代表什麼?在大多數的狀況下,這是很顯而易見的。轟炸機、戰車、火箭與白磷彈是那堵高牆。被壓碎、燒焦、射殺的手無寸鐵的平民則是雞蛋。這是這比喻的一個角度。
不過,並不是只有一個角度,還有更深的思考。這樣想吧。我們每個人或多或少都是一顆雞蛋。我們都是獨一無二,裝在脆弱容器理的靈魂。對我來說是如此,對諸位來說也是一樣。我們每個人也或多或少,必須面對一堵高牆。這高牆的名字叫做體制。體制本該保護我們,但有時它卻自作主張,開始殘殺我們,甚至讓我們冷血、有效,系統化的殘殺別人。
體制,不是應該為了讓人們能在世上生活得更好嗎?
我相信,大多數的制度的原意也是如此的.
(當然有例外,如"遞補機制"這個陽謀.. )
但當創始者的精神消散,一切都會成空..
亞歷山大不是為他的帝國訂立了一套設法融合波斯及希臘的制度嗎?
但佢一死..成個帝國即時煙消雲散..
無論制度幾好..都冇可能留存到萬世.
我想,定期修改,什至變更制度,是非常合理的一件事..
畢竟,時勢不斷在轉變.. 冇野係一成不變..

就拿政治做例子,
部落,君主,法西斯,共和,民主...... 全部都在歷史中出現過..
優點缺點,全都一目了然..
現階段我覺得民主係最好..下面呢句野講得好好..
佢唔係最好,只係暫時而言最好..
It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried. 
- Sir Winston Churchill 
未來會有另一隻更好的方式嗎? 我唔知..
不妨放長雙眼看看,對嗎?

世間之所以有政治,是因為我們希望好好活在一起。在一個資源適度匱乏而各人有不同利益的社會,要好好活在一起,就必須建立起公平合作的制度。這套制度,將界定公民的權利和義務,決定社會財富的合理分配,並公正地解決人與人的紛爭。也就是說,我們希望它不是建基於暴力恐怖欺詐,而是建基於我們能夠合理接受的理由。

……我們千萬不要輕省的說,所有制度都是人吃人的東西,本質上沒有任何分別。畢竟從奴役到自由,從專制到民主,從歧視到尊重,人類走了很長的路,無數人為此犧牲,而這中間是有極為根本的分別。

這個分別體現在哪裡?體現在制度如何對待人。這裏的「人」,不是抽象的人,而是實實在在有血有肉會受苦會恐懼會屈辱,擁有自己的人生計劃並渴望得到他人承認的個體。這些個體,脆弱但獨立,微小卻完整。判斷一個制度的好壞,最重要的基點,是看它能否給予這些個體平等的尊重和關懷,能否令這些個體感受到活得像個人。所有對制度的思考,都離不開人,離不開對個體生存處境和命運福祉的關懷。不是說民族國家宗教階級政黨這些「大我」不重要,而是這些「大我」的存在如果不是要解放人實現人,而是壓迫人異化人,我們就有理由改革甚至放棄這些制度。

這不是什麼艱澀難懂的東西。只要我們用心,我們就會看見那些老弱無依的人,那些受到殘暴對待卻有冤無處訴的人,那些因為思想而失去自由的人,那些因為貧窮而失去機會和尊嚴的人。這些人就在我們身邊,不起眼地默默活著。只要我們看見,就能體會他們承受著多大的不幸苦楚。這些不幸苦楚,在很大程度上,是制度不公造成的。如果我們渴求公義,就必須改革制度。

我們的社會,離正義還很遠。我們每天睜開眼睛,見到的往往就是強權當道貪污橫行權利不彰弱者受壓。有的時候,我們甚至必須蒙起眼睛捂起耳朵,內心才得片刻安寧。我們很清楚,這個世界沒有救世主,也不可能寄望既得利益者會主動放棄特權。要改變這種情況,必須靠人的努力,必須要有很多很多人站出來,一起去推動社會轉變。但從個人利益的觀點看,「我」真有站出來的理由嗎?借用村上春樹的說法,我們真的有理由站在雞蛋的一邊,而不是站在象徵體制的高牆的一邊嗎?

在現實生活中,我們大部份人都會選擇高牆。而我們今天的大學,基本上也成了高牆的一部份,並以為既有體制提供「人力資源」為務,而非以培養出具價值意識和反思意識的公民為本。大學離高牆愈近,愈失去她的靈魂。正因如此,我想你們真正的困惑是: 「如果我真的看到他人的不幸,感受到世界的不義,那麼面對如山的高牆,我仍然有理由選擇做雞蛋嗎?我這樣做,注定徒勞和注定活得不好嗎?」

這是求己而非責人的切身之問。理想與現實之間,好像有著永遠無法踰越的鴻溝。個體身在其中, 遂面對無盡拉扯。怎麼辦呢?我實在不能隨意的說,往高牆靠吧,這樣輕鬆自在得多。但我也不能輕省的道,做雞蛋吧,就算跌個粉身碎骨也是值得。畢竟,那是你的生命,而每個人都有自己生命的軌跡,任何選擇都會受到一己的個性能力出身家庭際遇等影響。因此,對於「我該如何活」這一實存問題,不可能有簡單劃一的道德方程式為我們提供答案。
-  周保松  <走進生命的學問>

成篇野都好似係轉貼添@@
雖然係以政治做例子,其實我心中都有想有關教會的..
小組制度都行左一段時間了,
到底我們又應走向何方?
很怕小組會成為了一面高牆呢..
作為小組的一分子,我們又應點去把這制度發揮得更好?

在此以一條問題作結:
「若要在高聳的堅牆與以卵擊石的雞蛋之間作選擇,你/我會選擇站在那一邊 ?」

 

 

==========

延伸閱讀:

堅持。

2011年6月26日 星期日

事奉 -- 接班人


好多時,人總會習慣邀請人做司事/禁powerpoint作為事奉的第一個post..
點解? 我想大家心知肚明.
這是好事嗎?

今日唔想講post既不同..想講搵人事奉呢樣野.
我覺得,鼓勵人事奉同老屈人事奉只係一線之差..
我了解你,邀請你去事奉,呢D叫鼓勵
我唔多了解你,邀請你去事奉,呢D叫老屈
永遠都唔夠人事奉..呢層我知道..
只不過,事奉其實唔係一件簡單既事..

事奉,可以話係做一份冇$既長工..
如果唔係真心認耶穌為主, 邊個會做?
我覺得,人願意事奉係好大件事..
代表我願意為左天父的緣故,獻上自己..(獻多少,係另一個層面既事..)

如果有人係在傻下傻下既情況答應左服侍既群體..
情況真係唔敢想像.
我肯定佢好易會死..係心靈上既死..
因為事奉會變左為做而做..

下面呢篇文,係trigger我寫呢堆野既罪魁禍首..
有時間就睇下吧~~XD
關於事奉,真係有大把野寫呢~

謹以原文最後一句話作結:
接班人,是生命建立的薪火相傳;
薪火不相傳,我們要想想,我們有多少時間用了來建立別人的生命。



又是思考接班人的季節了。
有關於接班人這件事,記憶中的都不是好經驗。

大專的時候,上年的團契區長一天找我談,希望我接任做下一屆的區長。
那時,我還不是很有興致返團契。
最後因為不想推卻人,也希望幹點事奉,我接下了。

到底接下了是一個磨練還是一個悲劇,我也不好說。
不受擁戴的一個領導,一個團契由幾十人吃飯,
變到計埋遠渡入來校園吃晚飯的導師,只有四個開檯,差點不夠人打檯麻雀。

我其實根本不知道怎樣去帶領一個團契。

那年頭,沒有人出聲怪我,大家用腳投票而已。只有我怪自己。
如果那年我不是自己把心態硬扭過來,說服自己事奉不是看果效而是看忠心的話,
我應該以後都不會再返團契。
或者不返教會。

我心裡一直覺得,一個群體的接班人,好像皇帝一樣。
不是說他很大權,而是一個皇帝是好人還是壞人,根本沒有一種很能評估的方式。
這一個很能幹、很有魅力,下一個可能是一個畏首畏尾的窩囊廢。

為什麼會是這樣呢? 我想了很多年。
這年頭才隱約有點想法。

一聽到「是時候找接班的事奉者」,這件事在教會,幾乎是一宗大禍患。
教會的長執事奉者,突然間個個變了厲鬼,追住人來咬。
「千祈唔好走過來搵我。」每個人心下都是這樣嘀咕。
我沒說錯吧,因為我直到今天也是這樣想的。

教會希望教育弟兄姊妹出來事奉,
因為「事奉是福氣」、「可以從事奉之中領會耶穌彼此服侍的愛」。
但我們眼所見,事奉不單可以不是福氣,還可以是壓死人的重擔;
所謂彼此服侍,這不是實情。
實情是能者多勞,見你瓣瓣精,所有東西都是找(靠)你負責,
然後事奉者不要說被支持,連肢體們一個配合的動作和留言也沒有。

不要誤會,我不是說我現在是這樣;(好些共事的伙伴我是非常欣賞的。)
而是做過事奉一段日子的人,都很可能會有過這些感覺。

事奉者被壓了,透不過氣,好不容易捱到任期完了,
這個位子肯定是不可以再坐下去的了。
為了可以脫身,好歹要找一個人頂上來。
於是周圍打電話、搭膊頭,總之見你好人屎,能做點事,
會議上就會提出來:「不如搵呀邊個啦,佢應該都適合喎。」
適合。什麼叫適合? ── 這是奧秘來的,不好說。

後來不少教會學精了,搞了一些像樣的組長訓練。
希望先「裝備」事奉者,不一定要立即決定做組長,
但日後就可以從這個池子,找出可以擔當的人。

我也曾經幾相信組長訓練,但究竟訓練甚麼,就很顯出究竟大家在怎樣思考問題。
搞不好其實也是沒用的吧。
怎樣才是沒有用的訓練? 這個問題很深,一時間答不上。

很久以前,我上過一次只有不斷查經的組長訓練。
我那時覺得,那簡直是很荒謬的做法。
查經是認識聖經,深化靈命,但不等於我會學懂怎樣做組長。
訓練還訓練,我來是想要有做組長的各種知識技巧和心態的講解。

後來,我又上過另一次比較強調技巧的組長訓練。
但那些所謂的技巧,個人未必每件都同意,
而且實習起來,變數太多,                                                                                          而且似乎沒有了一些很重要的元素,
我覺得好像在聽一些很膚淺不入腦的紙上談兵。


後來我都不知道究竟怎樣的訓練才適合自己了。

後來我又膽粗粗去做了團契的帶領者。
事情也沒有比想像中好多少。
問題一樣是多,不少人也一樣是用腳投票。

不過多得工作的地方,給我的靈命造就實在很豐富,
所以我可以從另一個地方,吸收很多新的領受。
否則悲劇很快又會再上演。

這年頭很努力地想很多事情。

找接班者,是事奉者的責任。
所以,未找到一個適合而又樂意分享重任的人之前,                                                 不能輕易言退。
因為這樣,只是把一個難以扛起的困境,堆在另一個人的頭上。
要別人重覆你踏上的「苦難」,這就是基督徒的心腸?
總之不是值得欣賞的好心腸。

弟兄姊妹的眼睛是雪亮的。一眼就知你想點。
壞心腸,只會令人產生很大的反感。
但我們包裝的是神聖的口號和糖衣,好難拒絕。

我真的不只一次見過有人做完組長之後連教會都唔再返。

最反感就是周圍搵人頂替的做法。
我不是說那些人很衰,但那很明顯不健康。
但那又應該怎麼辦呢。

這些年頭,我覺得不是太多人有觸動去扛起其他人的生命,
講白點就是「唔上心」。
他們會鼓勵你做事,給你訓練,                                                                                     但很少人會希望花時間去了解你整個人。
有些時候,因為身在崗位上面,是要被勉強去達到崗位的要求,                             就是要多關心人。
其實「下班」之後是不是還真的很想這樣做,大家都明白。

當大家都視彼此關心是一個使命,                                                                             而不是發自內心的觸動的話,
這就是一切問題的開始。


承擔別人的生命,可以是好重的擔子,甚至是太重了。                                       放過我吧。
其實也不是很重。或許是心態的問題。


也是生命素質的問題。
有一點很肯定,人的栽培,需要花上時間。
更需要有從上帝的靈的感動,希望可以為某個人幫上一點什麼。
不要功能主義,不用博愛濫愛,只是聽從上帝的帶領。

一個群體是很需要這種原始的感情流動。呃唔到人的。

接班人,是生命建立的薪火相傳;
薪火不相傳,我們要想想,我們有多少時間用了來建立別人的生命。


幾時都是思考接班人的季節。

2011年6月24日 星期五

<生命規劃及成長歷程>

今日呢一篇係為左余牧而寫既.. HEHE

今日岩岩上完最後一堂<生命規劃及成長歷程>  ..打番少少總結先~

其實起初報呢個course,我係以為係一D類似life planning既course..

點知..完全搞錯晒..@@

好耐冇上過8堂咁長既course了,真係唔多習慣..

不過最後都堅持到,XD

之前都寫左一篇,不過冇咩點寫領受..

 

 

我會以呢3條問題作為主軸去記低我既一些感受..

Q1: 呢個course上左D咩?

Q2:有冇刺激我的思想?

Q3:有冇建議?

 

A1:

透過學習不同的理論去理解信徒如何成長,

並嘗試了解自己的弱點如何影響我作判斷..

 

係咪唔知我寫咩@@

簡單黎講,呢8堂用左經文,學說,理論等等介紹人係點樣成長,

同埋會受D咩因素所影響..

當中亦有一些環節係讓各個參與者了解自己既bias..

因為bias會好影響我地點理解同一件事.

 

A2:

要講領受..我諗有排寫><

都係揀其中幾件黎寫吧..

 

第一樣係...到底基督徒點睇成長?

是否所有事情都可以成長?

我對此有所保留..

我有個想法,就係不能誤以為所有事情都可以成長..

假設我十幾年黎都係咁怕做手術,係咪姐係我要"成長"到唔怕?

唔係所有事情都有成長的空間..

當然,邊D可以/邊D唔可以.  我仲未有一個完整既答案..

(呢個好似係成長神學所探討既其中一個課題..)

 

第二樣係..繼續正視自己既bias & 既有想法

我之前都講過,我係一個看價值觀很重的人..

係呢廿年黎,我建立左一堆想法/價值..

係我亦努力去持守這些東西..

無形中, 呢D野都變成左bias..

點樣取一個平衡? 好難..

意識到呢樣野,但係仲未諗到點做..

我諗, Empathy應該係最有用既武器..

仲需要再諗..

 

唔寫住嚕...暫時只係諗到咁多

A3:

介紹不同學派&理論那兩堂比較辛苦.因為需要不斷背一堆野落肚..

如果可以分開介紹會比較好..

同埋我想有多D好似今堂既case study..

好多時係知好多knowledge,但唔係好識點apply..

 

 

 

==========

浩然:

is it possible? @@ 我會諗,其實一定既institution都有好處既..

 

BC:

你明就好~~ :D 

你幾時得閒先~

2011年6月22日 星期三

Institutionalized 1


These prison walls are funny. First you hate ‘em, then you get used to ‘em. Enough time passes, gets so you depend on them. That’s institutionalized

監獄裡的高牆實在是很有趣。剛入獄的時候,你痛恨周圍的高牆;慢慢地,你習慣了生活在其中;最終你會發現自己不得不依靠它而生存。 這就是體制化。 <The Shawshank Redemption>

 

在人類的發展史上,體制/制度應該佔一個十分重要的位置..

無論在政治,經濟,社會,宗教等等的層面,都離不開制度.

先行者依據當時的情況,個人的信念等為後世定下一套可持續運作的方式,

把行之有效/奉行的一套定為正統..

令後人有一定之規可作依循..

 

可是,大部分的後人都錯誤的以為這些制度真係可以千秋萬載..

制度的核心--理論/價值被逐漸遺忘..

只剩下制度的外表-- 運作方式存留..

舉一個例子.利未記紀錄了一大堆的條文..

而法利賽人只懂依書直說,卻不明白背後的含意..

(最近剛看完Richard Bauckham 的The Bible in Politics, 有些少領受.XD)

無論條文多麼不符合現世,也沒有人願探討並尋找能否作出改進.

 

更可怕的,是上位者/既得利益者會盡其所能去維護此制度..

並阻止任何人去破壞這制度..

後來者只能選擇加入這個制度,或是與之為敵.

加入這個制度,不一定代表必定會獲得利益..

相信及奉行制度運作的法則,也是加入的一種方式..

而我們大多數人,也是如此..

無聲地成為了制度的一分子.

 

由於大部分人都害怕不跟隨制度的話會損害個人利益.

故個個都會希望力爭上游,從人群中脫穎而出, 成為制度中的獲利者..

當個個都是如此時,制度便穩如泰山了..

因為... 人不得不依靠它而生存.

漸漸地,制度成為了堅不可摧的一面高牆..

 

(To be continued)

2011年6月21日 星期二

屈.屈機

 

我發覺自己都幾憎比人屈..

唔係唔鐘意..係憎.

做錯野比人話,自找的;

冇做錯比人屈,就不是這樣的一回事了..

 

偶然間發現左我既一樣習慣比人放大左無限倍..

我係唔鐘意食有骨的食物既..特別係食魚.

次次食多骨既魚都搞到勁麻煩..

想食好野姐..咪食第二樣囉.

當然,豬扒牛扒呢D就完全冇問題啦~

 

點知..呢個preference被屈左做"我懶,所以唔鐘意食任何有骨既野"

頭一次聽,我已經奇怪係邊個講出去的..不過我冇同人解釋..

點知..今日我終於知道呢個傳言係點傳出去..

我個個moment即時爆左出黎..

因為我被屈機了..

結果,當然係比人話我唔岩啦..

話我語氣唔好.成件事咁就完結了.

 

我好怕同屋企人有爭執..

因為每次都唔係講道理..

作為小輩,可以用道理講服長輩既機會基本上等於零.. =.=''

佢可以出超必殺技盡情攻擊,

但我就絕對唔可以還手..

我唔可以要求停戰..只能被動按招..

我唔想"討論", 就會比人話我唔溝通..

到我想"討論",又會話我脾氣有問題,唔想同我傾.

簡單黎講,即係比人禁住黎打..

 

我真係好唔gur,你地鐘意傾閒計好正常..

但係都冇理由強行加一個罪名比我架..三人成虎阿兄台..

咁多個墟係我身邊..唔怪得知呢D流言會傳到咁..

我想唔死都幾難啦.. ><

你鐘意吹水係你既事..

但係點解要拉我落水?

我想解釋都冇用..因為已經被定形..

 

 

====================

2個version都好好聽!

冇得唔post啦~~

2011年6月20日 星期一

城市 . 不捨

其實,我已經算畢左業了..

不過,放假後仍然會返下去City ..寫blog,睇書..

唔知點解今日返去,特別有不捨之情..

 

其實我都係在此留左兩年姐..

點解會有咁既情緒?

以前係銀禧讀左5年,都冇咁大感覺..

反而對NDC同呢度有大D既情感..

係NDC,終於覺得自己唔再係一個過客,而係一個參與者..

(係銀禧唔係冇參與既,不過感覺冇咁濃烈..)

只計校園生活的話..預科個兩年,回憶好像比以前那5年更多..

 

至於City..感覺就更大了..

在這個地方,我唔止係讀書..

正確黎講,我係在此生活.

係屋企都冇stay咁多時間..

飯堂,圖書館,小徑...

實在太難忘..

很想寫下一些東西,更卻不知應該打什麼..

可能係因為今天有點累吧..

遲下再記吧..

 

除非有神績,否則我應該唔會再stay係city了..

九月將會去一個新環境stay一年半..

唔知到時又會點呢..

趁張學生證未過期,都係返去多幾次先~~

 

 

A-Lin 你真係好掂!

 

 

RE winki:

用左一個星期慣唔慣阿~~

我真係勁鐘意用evernote.,XD

2011年6月17日 星期五

中庸

 

無名困螻蟻,有名世所疑;

中庸難為體,狂狷不及時。

《詠史詩》-- 袁宏

 
唔知有冇人睇過呢個作品?
這首詩的意思是沒有名聲者會像螻蟻般被人踐踏,
有了名聲又被人疑忌,
中庸之道難以把握,
過於極端則會被人唾棄。
換言之,即係世途險惡,進退兩難...
 
自每次重睇邊荒傳說都會想post呢句出黎..
(另一句係無可奈何花落去,似曾相識燕歸來~~)
呢首作品用左四句就寫出左世途的複雜..
 
有邊個唔想出名/有成就? (雖則依家冇成就都可以出名..)
在(中國的)古人眼中的成就是做官,寫文學作品..等 
依家既人又點睇成就, 又係咪一定要係功名?
會唔會變左做有拖拍/搵好多$/好多朋友 ?
 
出左名,又會有新的困難..
比人妒忌--實會..不招人忌是庸才嘛..
面對結黨/人事-- 有人就有呢個問題..呢個真係無解 =.=''
 
個個都話中庸係最好..
但係點先係中庸? 現代人似乎早已順手曲解左個意思..
對我而言,在兩個點之間選擇一個平衡點就係中庸.
唔一定要在正中間..只要唔係只偏向一面就可以了..
每個人都有其認為的最佳選擇.. 個人認為..
 
狂, 可否理解為比較有個人風格? (偶爾曲解下詩詞都幾好 XD)
極端,也可以係優秀既另一個解釋..
狂,通常都係屬於小眾的想法/喜好..
非我族類wor..仲唔係罪大惡極?
預左會比大眾不理解,排斥,什至消滅..
所以話呢.. 做大眾一定係最安全..
因為大部分人都同你一樣..
只要穩穩陣陣,咁就可以處於人群中..
 
前幾日睇左X-Men: First Class,
入面既變種人因為與常人唔同,最後竟然被美蘇兩國圍攻.(劇透添.HEHE)
係真實既世界,又何嘗唔係咁?
下回再續
 



 



 
RE winki
evernote唔係相簿黎架..
有冇試過 picasa/ photobucket ? 
需要say no時,勇敢say 吧~~HAHA
 

2011年6月14日 星期二

承諾

 

有時會諗..到底信用是否已死..被我地親手殺死..

口齒,係呢個年代都幾唔值$..

政客最叻就係在選舉時開空頭支票..

然後在下次大選解釋點解做唔到..

我地..快同政客一樣了..

講好多空頭支票,卻不斷break promise..

 

合約的出現,相信與有好多人唔守承諾又莫大關係吧..

否則,點解要白紙黑字列明一切條款?

(我說的,是合約的精神...)

要是個個都守約,那合約應該不會出現在地球吧..

 

古人說「一諾千金」,是否意味佢地非常重視實踐承諾?

又或者可以用另一角度想,他們應該不會輕易比承諾..

現今的世代,又是如何看待承諾?

我會覺得同食生菜冇太大分別..

講一句「好」好易

但係找數時,可以閃得快過光速.  =.=''

 

依家唔多鐘意比promise..

寧願令人失望(又或者,根本唔會)都好過應承左到時做唔到..

在我腦海中,有幾個承諾係好深刻的..

一個係應承會對佢同佢既一家好..

一個係唔會放棄..

一個係會keep住呢段關係.

守這些承諾,真係好難..

講既時候可以好有霸氣..

1個月..2個月...1年... 5年之後...   仲可以守到嗎?

 

呢句野,用黎做ending就最岩

 

 

 

=====

RE winki:

換? 你之前用開D咩架?

我會繼續寫其他好用的software / service的~~XDD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...