2013年9月10日 星期二

轉載 : 跟誰說加油

「加油!」係一句我由細到大,成日都會講既說話。以前細細個唔識嘢既時候,我會懶醒咁以為,「加油!」係一句正面到不得了既說話,講出嚟,唔會錯得去邊的,所以得閒無事跟人講幾句「加油」,斷估都唔會有咩蝕底,而且仲疑似幾大方得體咁。到踏進社會日子長了,就漸漸明白到,任何一句說話,都可以有正、反之分的。一句表面正面到爆既說話,面對唔同既對象、唔同既場合,會有完全唔同既解讀。當我反省自己年輕既時候,點解講話總係得罪人多稱呼人少時,發覺原因往往都只係自己太過喜歡自作聰明。

講「加油」,有時係會撞板的。例如放工前一刻我交落一大堆工作俾班同事做,然後「善意」地跟同事們講句「加油!」,自己轉頭就輕輕鬆鬆放工閃人。待我轉身離開,怕且同事們必定喪鬧我呢個hihi老闆。我有理由相信,響我準備離開office前既一刻,如果我省卻咗果句「加油!」,我所受到既指罵,應該會少三幾句的。

同人講「加油」,我覺得係有condition的;並唔能夠話,單單想一個人「做好啲」,「加油!」呢句說話,就可以隨便講得出口的。講「加油」既condition,必須係你已經認同咗,對方正在進行既事情既「方向」。例如我地會對一個準備參加比賽,正在努力操練既運動員講「加油」以示鼓勵。我地認同運動員為參加比賽而「努力操練」呢個方向。「加油」係鼓勵你響呢個已認同既方向之上,再努力、再堅持一啲。

所以,個關鍵係,你必須要認同佢既「方向」,你先有條件跟對象講一句「加油」。正如你冇可能對一個罪犯講「加油」的,邏輯上,果句「加油」變相係鼓勵佢在同一個方向之上更努力。一句「加油」並唔會被理解為希望佢「做好啲」既說話,而係代表鼓勵佢犯更多、更嚴重既罪行。

我忽然諗,十年八載之後,假如有一日我響屋企無意中發現剛踏入青春期既孩子響度睇AV,咁我又應唔應該同佢講聲「加油」?

「加油!」,表面上係句正面既話,但實際上,都唔係可以隨便講的。要同一個人講加油,如果理由係因為佢份工難做壓力大,我覺得冇問題的;唔judge佢做得好唔好,而跟佢講加油,我覺得都冇問題。但係如果連佢做決定背後既原因同動機,都唔去考慮,就同佢講加油,咁就似乎唔多妥了。特別係有權力在手既人,每個決定背後既動機同原因,主宰著事情發展既方向。如果連方向都唔嘗試去搞清楚,我地憑乜嘢去同人講「加油」?

沒有留言:

張貼留言

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...