2010年6月14日 星期一

財閥的壟斷

 

今天回家時,看到有一個賣菜的中年人工作到下午10點..
不禁感慨,為何(大部分的)香港人的生活那麼辛苦?
點解香港的堅尼系數咁高?
面對貧富懸殊,我們有想過原因嗎?
其實,香港人除左努力做 做 做之外,
有冇諗過自己的處境?
好似隻牛咁努力,但回報卻是如斯的低,點解會咁?
"因為大財團 XXX"  "因為大公司 XXX"
呢D原因,係人都知..成日都講..
咁點解大財團/大公司可以壟斷D行業?

財閥們對出口少有興趣,每位教父的帝國核心都是壟斷經營權、特許牌照和政策造成的封閉市場所孕育的實質企業聯盟(de facto cartel)。他們擅長建立政商關係獲取本土各行各業的特許經營權,及透過政府的產業扶持優惠政策套利(例如所謂高科技)。由食米蔬菜鮮肉進口、港口、 電力、交通、電訊、石油、至混凝土、海沙、石礦、賭業,形形式式的牌照、管制與壟斷經營權,及由此引伸不同行業的實質企業聯盟(例如建築、地產、超市), 使財閥們不需要研究技術,無須面對國際競爭,不用建立國際品牌,就累積龐大財富。
< 引用自 財閥經濟的金權遊戲 by 余省三 >


財閥係唔同既領域都話晒事,咁自然可以操縱價格、言論,等等..
擁有利益,誰願放手?
就是這樣,財閥一直咁控制住香港,直接影響住我地既生活..
既然佢地咁影響我地既生活,咁我地又有冇去關注?
明顯的是財閥與政治息息相關,否則的話佢地點可壟斷經營權?
這樣的話,是否代表我們應一定程度的留意,以及參與政治?
不一定要去示威,參政,還有其他方式的,對吧.
不少人知道有壟斷,知有唔公平.但佢地既回應係:
唔想諗/諗黎做咩?/知左又點?都冇計架/你去做咪得囉
真的不明白這些說法的背後的想法是什麼..

英文有一個字叫Shitizen,在Urban Dictionary收有這個詞,
所作解釋如下:「 A Shitizen is someone who whines about the way our government runs our country but does not bother to vote during elections and referenda.」


意思是 Shitizen就是那種老是抱怨政府施政但到選舉和公投時又屁都不幹的人。
香港人,有幾多是Shitizen?答案應該是thousands of many吧...
我地有(部分)能力去改變政治,但不少人的選擇竟是對此冷感..
貧富懸殊不必然全由政制所造成(就算冇壟斷,都會有貧富懸殊),卻必然為政制所惡化,更為政制不公而形成無法解決的死局 (deadlock)!
發病的原因不必然是身體弱,但體質弱卻是發病的溫床,更是無法有效醫治疾病的主因!
我們肯行多幾步去改變嗎? 難道大家想永遠做到成隻牛咁,就係為左溫飽?
我們能否做些事情去改變貧富懸殊?
既然現有的貧富懸殊與政治有咁密切的關係,
我地點可以唔去理會!
唔係叫你去"暴力抗爭",只是叫你盡權利與義務..只是如此..
愚蠢是天生的,愚昧卻是後天的
不去尋找真相,不去解決問題,
只是擺出"理性,講事實道理"的姿態..然後繼續做一個Shitizen...
講要理性,但從不會理性去探討,分析,這算是那門子的理性?
要講理性,咁科學家一定係其中一批最用理性處理問題的人吧..
科學家會否坐在個LAB度埋怨實驗失敗,然後咩都唔做?
與其說香港人是理性,倒不如說這是愚昧..
我寧願努力去尋找真相,雖然我未必可在短時間搵到真相,
但起碼我有去找.
我願意去不斷犯錯,不斷去搵解決的方法.
這就是我的理想,我的信念.
如果有人搵到證據去disprove上述內容的話,請一定要告訴我.
真心想諗呢個問題..
唔想盲目遵守game rules..

沒有留言:

張貼留言

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...