2014年5月13日 星期二

轉貼 : 睇教會,識睇一定睇書櫃


我都好鐘意睇唔同教會既程序表,XD
認真睇既話,真係可以了解到教會入面好多野~


-----------------------------------------

睇教會,識睇一定睇書櫃

有說,一個人的房間是他心靈狀態的反映。那麼,一間教會的環境,某程度上,亦反映所屬信仰群體的一些氣質。我不是說教會要大要靚,那只是膚淺的外表。要看一間教會的氣質,不妨由她(教會會用女性她,求解)的書櫃開始觀察。書櫃也者,不限於放書的地方,也包括放CD、DVD、錄音帶的「影音櫃」,也包括放雜誌刊物的雜誌架。另外,從教會張貼出來的海報宣傳,亦可窺教會的氣質。先談書櫃。
一般教會都會設一個書櫃,放些基督教書藉(aka 屬靈書)供信徒借閱或在教會內參考。你可以從兩方面觀察,第一是書櫃借還是否頻繁,第二是它提供甚麼書。書櫃交易暢旺,即教會閱讀風氣盛。有些教會會專設 librarian 負責,有些則自助。我話你知,梗係有 librarian 果d教會係有心搞圖書櫃啦。我知道呀,有間教會既 librarian 係週間夜晚回教會圖書館當值等人來借書架。呢d咪有 heart 搞圖書館囉。
另外當然要睇佢地放咩書。如果你唔識分咩書好咩書唔好,唔緊要。總之,有新書好過無。有d教會個 library d書真係古卷咁架,得d八十年代的書。咁唔係代表懷舊或者重傳統喎,係代表你個圖書館無 update 咋喎。另外,睇吓佢地入咩出版社既書。入基道呀、校園呀、明道社呀、文藝呀,就幾好。如果係入大量以琳呀,咁咪賴野囉。除左屬靈書,睇吓佢地擺左幾多聖經譯本,多一定好過少,又原文則更佳(雖然d原文可能都係 for 傳道同工 internal use,但係都好丫~),如果得本《啟導本》,咁就賴野嘞。如果有「馮象」就爽歪歪了(個人品味)。此外,如果,教會圖書館最深果本書係《標竿人生》,咁得嘞,唔駛睇。還有,有些教會圖書櫃會有《末日迷蹤》系列小說,有呢,你就可以評估呢間教會嘞。嗱,愈少,呢間教會愈好。一本都無,最好;有齊一套,大劑。點解?因為呢套小說解啟示錄真係亂來的,如果教會覺得無問題,咁係有問題囉anyway,簡單來說,觀其書櫃而知其教會氣質。
另外,也要看牧師/ 傳道的書櫃。如果牧師房最深果本係《聖經.啟導本》,哈~死得。有一次,我去到見到個牧師間房有幾本 Marva Dawn,幾本古倫神父,我就知我同佢啱傾,結果,真係,好好傾。相反,如果牧師房有好多咩《直奔標竿》呀,《一針見血的福音》呀,《價值觀重整之旅》呀,咁你要關心下佢,點解會睇d咁既書。可能阿牧師係想找出書中錯謬,that’s fine。但係,牧師如果話想拿來作小組教材,咁你可以明白,他的品味需要重整。嗱,又如果你係牧師房見到《令人噴飯的謝飯》你唔好開心住喎,佢可能係想找出書中錯謬架喎。仲有一樣,有d牧師會成套釋經書擺出來(好似d律師行d law 書咁),你會被其磅礡的氣勢嚇親,但係唔駛驚,你要留意下佢套書係愛黎擺定係愛黎用,擺既話,唔駛驚。(講開又講,我識得個牧師,有成套 WBC擺住唔用,我應該求佢送俾我。我會用的。)觀一人之書櫃,能大概知其氣質。原理實在是簡單。
到影音櫃。第一原則:影音不宜多「影音」,特別係《挪亞方舟驚世啟示》。如果一間教會有《挪亞方舟驚世啟示》1,咁即係佢地唔小心上左一次當。但係如果間教會有《挪亞方舟驚世啟示》 1同 2呢,咁即係佢地連續上了兩次當。咁你要評估這間教會領導人的判斷力問題。影音櫃還有一點值得留意的,就係有d教會的影音櫃有鋪滿一牆的 80 年代錄音帶,例如有經典的溫偉耀《作個八十年代的屬靈人》,咁你會知道,呢間教會係仍然相當希望他們作個八十年代的屬靈人。無問題,但你應該問吓有關人士,教會有無得借埋 walkman/ boombox.
到雜誌架了。原則一樣,擺咩出來反映他們是甚麼人。有些教會愛擺神學院延伸課程資料,或者係外間講座資料,相當好。有些教會,會掛 $6.1 banner。咁佢地就係果d擁抱 $6.1 的人囉。無野既。有一次我去一間教會,多手看看他們的雜誌架,放面頭的竟然是一本 2008 年的《天使心》,OMG,你應該加張 notice 叫人「小心輕放古董」。有些教會則沒有甚麼外間聚會資訊,但到處貼教會小孩的手工作品,我覺得都無咩關係,都係果句,從這些細節,會看到教會的氣質。
最後,看一看他們的週刊。教會週刊就咁睇係一份程序表,但細看其實有好多野可以睇到的。週刊之於教會,如同卡片之人。從卡片你可以略略認識一個人,從週刊,你可以略略認識一間教會。舉個經典的例子,善樂堂本週刊,每週出紙 64 頁,內有大量新聞、評論、教友寫的文章、上週講章 full script,你會見到她們投放很多資源做好本週刊,本週刊真係可以睇一兩粒鐘而且係牧養到你的。但係呢,我又見過d週刊係連最基本的 alignment 都做唔好的,咁又代表左d咩呢? 你自己諗。

沒有留言:

張貼留言

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...